Monday 27 January 2014

Teaser Shining Stars 2014 Seminar

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua,
Weekend lah hari untuk family kan.. Masa untuk kita luangkan masa bersama keluarga.. Ada yang bawa anak berjalan, makan2x, tengok movie dan tak ketinggalan Dilla juga bawa mak keluar beli barang siang tadi seperti yang
dirancangkan sebelum ni.. 

Ok2x.. Sebenarnya Dilla nak ceritakan tentang seminar semalam related to my business. Alhamdulillah, semalam 25 Januari 2014 (Sabtu) telah pun berlansung our first seminar in this year 2014 yang dinamakan Shining Stars 2014 di Kota Permai Golf & Country Club, Kota Kemuning dengan jayanya khas untuk business partner yang berpangkat Sales Manager & Senior Sales Manager hasil gabungan The Diamond Circle & Team Aces Group almost 100 peserta. Satu jumlah yang banyak dan mengagumkan.. Ye lah, siapa yang tak nak income sebulan dalam minimum 20k-30k kan... Itu yang ramai business partner berebut2x nak pergi including me. Lepas seminar terus mata juling kira duit..  hehe.. Good signals tu!! ;) Pada kami dalam Green Leaders Academy Malaysia (GLAM), ILMU itu tersangat sangat penting if you want to be success.. KNOWLEDGE is POWER. Tanpa Ilmu, kita tidak akan dapat pergi jauh dan sebab itulah GLAM memikul tanggungjawab untuk menjalankan satu seminar khas untuk business partner.

First topic adalah Takwin 2014 presented by CDM Sha Kalid. Kecil molek orangnya macam Dilla juga.. hehe.. Dulu sebelum buat business ni, she was IT Engineer and now turn to fulltime GLAMpreneur with monthly income 5 figures per month. 4 bulan business je dia dah berjaya tukar kereta Perodua Viva ke  Mercedes Benz 200! Walaupun masa itu buat business hanya part time saje dan ada 2 orang anak! Means, anak bukanlah penghalang atau alasan untuk kita berjaya kan tapi sebenarnya pendorong kita!

Second topic presented by DDM Zaer yang merupakan husband kepada Sha Kalid. Topic yang disampaikan adalah social media marketing. Buat pengetahun semua, DDM Zaer ni ex IT di Mesiniaga dan expert pasal social media. Memang banyak lah ilmu social media yang kami dapat masa seminar semalam yang mana sebelum ini Dilla tak tahu dan pasti juga pada business partner yang lain. Sangat berguna! Inilah untungnya berada di dalam GLAM, sebab our knowledge and strategis always up to date :)

Third topic presented by my leader group CDM Shaliza Aziz. She was ex-banker and turn to fulltime GLAMpreneur less than a year. 7 bulan business dah berjaya get her own car BMW 3 series (new brand) yang mana sebelum ni she just drive Perodua Myvi.. Now, she earned 5 figure monthly income, frequent travel to oversea (9 countries yang dia dah pegi Holland, Belgium, London, Paris dan banyak lagi) for free since join business ni.

Last but not least, topic motivation presented by co-founder of GLAM CDM Razali Zain. Ex IT Manager at one of Multinational company in Kuala Lumpur and fyi, the moment he decided to become a fulltime GLAMpreneur, his income actualy 5 figure. Very motivated and dedicated co-founder dan beliau bersama isteri founder GLAM, CDM Hanis Haizi berganding bahu bersama-sama memikirkan yang terbaik untuk GLAM dan GLAMpreneur. Now, he earn 6 figure income per month plus time freedom lagi.. Berbaloi2x..

Last but not least, ucapan terima kasih juga kepada barisan pemimpin yang telah berkongsi ilmu & pengalaman sepanjang seminar semalam. Tidak lupa juga pada semua barisan AJKs yang bertungkus lumus menjayakan seminar ini.


Apa yang nak Dilla sampaikan disini selepas mengikuti seminar ni adalah Dilla rasa bersyukur dan bertuah sangat sebab berada dalam kumpulan yang betul dan hebat (GLAM) dan apa yang meyakinkan Dilla adalah banyak GLAMprenuer yang telah berjaya mencapai pangkat CDM average 2 tahun bila dibawah bimbingan GLAM. Itu lah 2 benda (Group yang kuat & bukti yang berjaya ramai) yang meyakinkan Dilla bahawasanya Dilla pun boleh berjaya dalam business seperti mereka!

So, now be part of us today! Can contact me Dilla 012-3555650. Wanna share some memorable photos during the events.


Me, sebelum seminar bermula..


  
                           
CDM Sha Khalid presented pasal Takwim
             
                       
CDM Shaliza Aziz sharing her experience.. Very envy of her..


                     
Me & business partner, Suhaili Isa

                             
With all the participants

Stay tune for more pictures & update!

No comments: