Sunday 21 September 2014

SMSSM Award (Sept 2014)


Alhamdulillah, pada 06 September 2014 satu majlis anugerah telah diadakan pada usahawan cemerlang yang telah berjaya mencapai pangkat Sales Manager (SM) and Senior Sales Manager (SSM) di Menara PGRM, Cheras.

Bila pangkat naik secara tidak langsung income pun naik dan lebat juga.Untuk pengetahuan semua ini adalah Anugerah ke-2 yang Dilla terima dalam bisnes ini dalam tahun yang sama. Ada lagi 3 pangkat yang perlu dikecapi untuk menjadi CEO of the company. Anugerah pertama Dilla meraih pangkat SM dan  naik pentas bulan Mac dan anugerah kedua pada bulan September untuk pangkat SSM. Alhamdulillah, dengan bisnes secara kumpulan dan secara talian (online), dapat naik pangkat sebanyak 2 kali dalam setahun. Bayangkan kalau kita makan gaji, tiap-tiap tahun belum tentu dapat naik pangkat lagi kan..


Menerima anugerah SSM.. Alhamdulillah dan syukur..

Ramai yang tidak tahu apa itu SM dan SSM kan? SM adalah usahawan yang telah berjaya mencapai jualan kumpulan terkumpul sebanyak RM 20,000 dan SSM pula adalah usahawan yang berjaya mengumpul hasil jualan berkumpulan sebanyak RM 60,000 serta melahirkan seorang usahawan bergelar Sales Manager.

Pada majlis ini, Dilla tidak naik pentas seorang diri tapi berjaya membawa seorang rakan kongsi lagi SM Nurliyana Mokhtar untuk naik pentas bersama-sama.Tidak susah pun sebab bekerja secara kumpulan, teamwork - so tolong menolong antara satu sama lain. Itulah kunci kejayaan kami.

Dengan rakan kongsi SM Nurliyana Mokhtar

Tahniah SM Nurliyana Mokhtar bermula sebagai distributor sahaja tapi dalam tempoh 2 bulan berjaya naik pangkat sebagai Sales Manager dengan hasil jualan  terkumpul RM 20,000 dan extra income 4 digit sebulan. Walaupun mempunyai pendapatan yang stabil sebagai Senior IT di salah sebuah listed company terkemuka namun masih lagi ambil peluang untuk tambah pendapatan. Insyallah, akan terima award lagi awal tahun depan untuk Senior Sales Manager pula.

Me dan rakan kongsi SM Nurliyana Mokhtar dan direct mentor yang bawa Dilla ke dalam industri ini SSM Suhaili Isa. Gambar ini masa selepas Yana turun pentas ambil award.. Muka happy je kan..


Gambar sebelum naik pentas.. Sure excited kan, masa ini tengah beratur di luar dan tunggu giliran nama dipangil..

Siapa yang tidak tahu, Sue ini kawan sekolah rendah dan kami 1 kelas sama dari darjah 1 sampai darjah 6. Lepas darjah 6, kami lost contact dan bertemu semula disebakan bisnes ini pada Ogos 2013. Seorang Senior Engineer di salah satu  syarikat terkemuka dan sekarang telah bertukar profession menjadi 100% mumpreneur pada bulan Mac tahun ini.


Dengan my direct mentor SSM Suhaili Isa yang memperkenalkan bisnes ini pada Dilla. Both of use naik pentas sama-sama masa bulan 3 dan 9 baru-baru ini. Insyallah, next award is Diamond Sales Manager pula pada tahun depan.

Kejayaan yang dikecapi ini hasil usaha gigih dan bantuan tunjuk ajar dari mentor yang sangat berdedikasi serta komited untuk melatih dan menggilap kemahiran Dilla dalam selok belok bisnes. Tak lain dan tak bukan setinggi penghargaan buat DDM Norain Nizar. Bekerja di sebuah syarikat Oil & Gas yang termuka dan mempunyai 2 orang anak masih berminat untuk buat bisnes ini untuk kecapi impian as mumpreneur dengan time and money freedom.

Dengan DDM Norain Nizar. Komited leader dan sentiasa genggam tangan Dilla untuk berjaya..

Terima kasih pada CDM Shaliza Aziz founder of #TheDiamondCircle tidak pernah lokek untuk berkongsi idea dan memberi tunjuk ajar. Dahulu seorang banker sekarang full time mumpreneur dengan income 5 digit dari nombor 3 setiap bulan.. Masih muda 32 tahun.

Kiri me, tengah CDM Shaliza Aziz fourder The Diamond Circle dan SM Nurliyana Mokhtar

Founder of GLAM CDM Hanis Haizi berusia 30 tahun dan mempunyai 3 orang anak Dahulunya seorang suri rumah tangga dan sekarang bergelar jutawan muda dengan pendapatan 6 figure setiap bulan. Sangat bermotivasi dan berfikiran positif. Tanpa beliau kami semua sukar untuk berjaya. Proud to be part of Glampreneur, group yang hebat dan melahirkan banyak usahawan yang berjaya.

Dengan CDM Hanis Haizi - Pengasas Glampreneur

Bawah ini perkongsian sedikit gambar kenangan semasa majlis anugerah. Selamat menjamu mata.. 

Kami yang sakan bergaya di majlis Anugerah.. Paling depan sekali DDM Norain Nizar, SM Farah Sakina, me as SSM Noradila Nasir, SSM Suhaili Isa, SM Nurliyana Mokhtar, SSM Aini Talib dan Ikin Sapuri







Salahsatu adengan favourite kami masa bergambar..

See our dress... One of my favourite picture. Ini gambar sebelum naik pentas..


Selepas turun dari pentas dengan our flowers.. Tahniah!!

Dalam dewan PGRM, Cheras.. Masa ini anugerah baru bermula.. Me tengah tunngu giliran di panggil..

Daisy flower dari mentor.. I loike..

Me after make up dalam bilik.. Fresh lagi..
GLAMpreneurs....
My dream will come thru here as glampreneur.. Kumpulan yang kuat dan leader yang hebat..

Before start make up.. Suka sangat make up dengan my MUA. Ini kali ke-2 make up dengan kak Baizura..

Kepada kawan-kawan di luar sana tercari peluang nak tambah pendapatan, bisnes ini sesuai untuk anda dan tidakk susah kerana berada dalam kumpulan yang kuat Green Leaders Academy Malaysia (GLAM) dan latihan diberikan adalah percuma. Pendapatan saya juga setakat ini, Alhamdullillah bersih 4 digit setiap bulan dan akan cecah 5 digit tidak lama lagi. Boleh hubungi Dilla 012-355 5650.

Salam Sayang,
Dilla Nasir
012-355 5650


No comments: